WELKOM  |  VLUCHTSCHEMA   |   VFR   |   IFR   |   ATC   |   ADDONS   |   KENNIS   |   CONTACT   |    ARCHIEF
Tutorial Airliner vluchten           << terug <<                

      Airliner vluchtplan   ( IFR vliegen met een airliner )

  Dinsdag 9  december 2025    (onder voorbehoud aantal deelnemers!)
     
  Vlucht # T004
  Locatie  
  Tijd Uiterlijk 19.00 uur   graag tijdig aanwezig zijn!
  Departure Erfurt (EDDE), Duitsland
  Arrival Bornholm (EKRN), Denemarken
  Via Rechtstreeks
     
  Flight rules                       > IFR
  Vliegplan: Simbrief / Navigraph en/of LNM
  AIRACS: Navigraph abonnement
  Afstand / Tijd Volgens Simbrief / EFB Airliner
  Vliegplan Volgens Simbrief
  ATC Beyond ATC
  Omstandigheden Real Weather
  Communicatie Teamspeak 3
  Vis. Communicatie JoinFS
  Flightsim.to Erfurt (EDDE)     Bornholm (EKRN) Osobo
  Samenstelling Nico
  Briefing  

Al enige tijd vliegen Armand en ondergetekende onregelmatig met de FBW A320.

We noemen het trainingsvluchten, maar inmiddels gaan de vluchten nagenoeg probleemloos.

Eventuele problemen hebben te maken met ontwikkelingen door Osobo, Windows en FBW die plotseling een bepaalde werking verstoren. Doorgaans weten we dat te omzeilen met aanpassingen in AAO, FSUIPC en/of in MSFS24.

Het gebruik van een andere airliner is uiteraard geen punt. De vluchten zijn binnen Europa en met een korte afstand (narrow-body) vliegtuig. Om elkaar te zien moet je behalve je eigen livery ook de livery van de andere gebruikers downloaden en activeren in 'Addons Linker’. Het is tijdens de voorbereiding - altijd ‘cold and dark' - handig om informatie uit te wisselen om de vluchtgegevens op elkaar af te stemmen, procedures van andere airliners kunnen natuurlijk afwijken. Het vliegplan zou het zelfde moeten zijn.

Wil je aanhaken dan is het wel handig enige vliegervaring te hebben met jouw favoriete Airliner.

 Nico

 (Screenshot: vliegveld Erfurt-Weimar, EDDE)

 

 

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------